נתניהו: "הזדמנות לשלום"; פומפאו: "מצליחים במשימתנו להסיר את האיום האיראני"

איתי גדסי No Comments on נתניהו: "הזדמנות לשלום"; פומפאו: "מצליחים במשימתנו להסיר את האיום האיראני"

ראש הממשלה בנימין נתניהו ומזכיר המדינה האמריקאי מייק פומפאו נשא הצהרות לתקשורת בפתח פגישתם: "ממשלת אחדות היא הזדמנות לקדם שלום וביטחון על בסיס ההבנות שאליהן הגענו עם הנשיא טראמפ" | פומפאו: "מצליחים במשימתנו להסיר את האיום האיראני מהמזרח התיכון"

פגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו עם מזכיר המדינה האמריקאי מייק פומפאו במעון ראש הממשלה בירושלים Photo by Kobi Gideon / GPO צילום: קובי גדעון / לע"מ
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ראש הממשלה בנימין נתניהו נועד היום (רביעי) עם מזכיר המדינה של ארה"ב מייק פומפאו במעון רה"מ בירושלים. בפתח הפגישה נשאו השניים הצהרות לתקשורת.

ראש הממשלה נתניהו בפתח הפגישה: "ברוך הבא לירושלים. הביקור הזה מתקיים מספר ימים אחרי שאביך, וויין, הלך לעולמו. בשם משפחתי וכל אזרחי ישראל, אני שולח תנחומים לך ולמשפחתך. ממה שקראתי על אביך, יכולתי לזהות את הערכים שהוא הטמיע בך, שניכרים בכל מעשיך. שוב, קבל את תנחומינו".

"אנחנו מעריכים מאוד את העובדה שזו נסיעתך הראשונה מזה זמן מה, והגעת עד לישראל לשש שעות. זאת עדות לחוזקה של הברית בינינו, למחויבותו של הנשיא טראמפ למדינת ישראל ולמחויבות שלך לישראל וליחסים בינינו. אני מודה לך על כך".

"יש לנו נושאים רבים לשוחח עליהם. ראשית, המגפה. מגפת הקורונה היא אתגר עבור העולם כולו; עבור שתי מדינותינו ועבור כולם. אנחנו נדון בהידוק שיתוף הפעולה בינינו ובשותפות שלנו במלחמה נגד נגיף הקורונה".

"הנושא השני הוא נגע אחר שמהווה אתגר לאזורנו, והוא התוקפנות והטרור הבלתי פוסקים. אני שוב מביע את הערכתי לעמדה הנחושה שהנשיא, אתה והממשל כולו נקטתם. ראשית, כשפרשתם מההסכם המסוכן עם איראן; שנית, כשפגעתם ישירות במוחות שמאחורי הטרור האיראני; ושלישית, כשהתמדתם בסנקציות נגד איראן, שלא חדלה לרגע מתכניותיה ופעולותיה התוקפניות נגד אמריקנים, ישראלים והאזור כולו".

"אני מבקש להביע את הערכתי על כך ולדון בדרכים להמשיך, במסגרת השותפות בינינו, להתמודד מול התוקפנות של איראן ולבלום אותה במזרח התיכון, בסוריה ובכל מקום".

"הנושא השלישי הוא שאנו עתידים להקים מחר ממשלת אחדות לאומית. אני חושב שזוהי הזדמנות לקדם שלום וביטחון על בסיס ההבנות שאליהן הגענו עם הנשיא טראמפ בביקורי האחרון בוושינגטון בחודש ינואר".

"כל אלה מהווים אתגרים גדולים והזדמנויות אדירות, אנו נוכל להתמודד איתם ולמצות אותם בזכות הקשר העוצמתי שמייחד את הברית בין ישראל לארה"ב, ודאי עבורנו אבל גם עבור מדינות רבות שרואות אותנו. ישנו קשר בלתי מעורער של ערכים ואינטרסים ששומר על הברית הזאת ומאפשר לה להמשיך לצמוח. הברית בינינו מעולם לא הייתה חזקה יותר".

"מחר נציין 72 שנים ליום שבו הכיר הנשיא טרומן במדינת ישראל הצעירה, וכן נציין שנתיים להחלטה היסטורית נוספת – ההכרה של הנשיא טראמפ בירושלים כבירת מדינת ישראל. זה ממחיש את השותפות האדירה בינינו, הידידות בינינו והאהדה ההדדית שבין העם הישראלי והעם האמריקני".

"ביקורך בישראל בעת הזאת הוא ביטוי רב עוצמה לכך, וברוח הזאת, אני מקבל אותך בברכה בירושלים", אמר ראש הממשלה.

ראש הממשלה נתניהו עם מזכיר המדינה האמריקאי פומפאו הבוקר

קובי גדעון / לע"מ

שר החוץ האמריקני פומפאו עקץ את סין במהלך הצהרתו: "אנחנו נדבר על האתגרים העולמיים בנוגע לקורונה. בניגוד לכל מיני מדינות שהחביאו והסתירו מידע, אתם מוסרים אותו".

פומפאו מסר תנחומים למשפחת החייל שנהרג אמש בפעילות מבצעית והוסיף: "לישראל יש את הזכות להגן על עצמה וארה"ב תתמוך בה".

פומפאו: "זה אמנם ביקור קצר, אבל אפגש גם עם גנץ"; נתניהו התלוצץ: "זו גם כהונה קצרה של גנץ כיו"ר כנסת".

מזכיר המדינה האמריקני פומפאו: "מצליחים במשימתנו להסיר את האיום האיראני מהמזרח התיכון, אבל יש לנו עוד עבודה בעניין".



0 תגובות